Avontuur en ontspanning in Chiang Mai

15 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

We konden uiteindelijk gelukkig rond 11 uur al een kamer krijgen, iets eerder dan verwacht. De rest van de middag hebben we lekker rustig aan gedaan. Nadat we waren herenigd met Julius en Gabriel kwam er nog meer goed nieuws: Kilian en Marius, de andere 2 Duitsers die we in Pak Chong hadden ontmoet, waren ook onderweg naar Chiang Mai. 's Avonds moest dat uiteraard even gevierd worden in de stad met een Chang biertje.
Dinsdag heb ik mijn eerste Thaise massage genomen. Het was (zoals verwacht) behoorlijk hardhandig, maar ik vond het geweldig. De vrouw die mij masseert vraagt steeds: "you ok? Hurt, hurt?" Maar het deed geen pijn, dus ik moest steeds bevestigen dat het nog steeds gewoon goed ging. De man naast mij lag echter af en toe flink te kreunen, haha.
Woensdag hadden we eindelijk weer eens een actief dagje, we gingen wild water raften. Er pasten maar 4 personen en 1 instructeur in de boot, dus de jongens claimden gelijk een "Duitse boot" met zn vieren, omdat "Duitsland het beste is" (..hmm...). Mandy en ik zitten met 2 leuke Engelse vrouwen in een boot. In het begin was de rivier erg rustig, dus we waren even bang dat we ons geld hadden verspild, maar al gauw werd het wilder en wilder. Onze "vrouwenboot" kwam dan ook elke keer gillend en lachend van de stroomversnellingen naar beneden. We moesten zelfs nog een reddingsactie verrichten. Er was een boot vol Chinezen omgeslagen achter ons, dus onze instructeur stuurde ons met een "GO GO GOOO" naar het midden van de rivier om 2 Chinezen uit het water te hijsen. Een man was nogal dik (zeker voor een Chinees), en we hadden 3 man (vrouw) nodig om hem in de boot te trekken. De Duitsers stonden ons vanaf een afstandje uit te lachen, terwijl hun instructeur rustig zijn sigaretje op rookte.
Donderdag hebben we een kookcursus gedaan op de boerderij van Sammy, een grappige Thaise man die zelf rijst, mango's, bananen en meer verbouwt. We konden per gang steeds uit drie gerechten kiezen en maakten 5 gerechten in totaal. Na de eerste 3 gerechten was er een pauze van 2 uur, waarin iedereen een heerlijk middagdutje kon doen in een hangmat met uitzicht over de rijstvelden. Aan het eind van de middag kregen we een kookboekje mee met daarin alle recepten, dus als ik weer thuis ben kan ik lekker Thais koken. 's Avonds zitten we nog zo vol van al het eten dat we bij de kookcursus op hebben, dat we geen avondeten nodig hebben.
Vrijdag zijn we met scootertjes een stukje de berg op gereden, op aanraden van een Canadees stel. We stoppen bij een waterval, waar we een paar uur zwemmen en picknicken met chips en koekjes. We rijden nog een stukje verder de berg op en eten wat bij een restaurantje in een klein dorpje dat we toevallig tegenkomen. We willen voor het donker terug zijn, want er is geen straatverlichting op de berg. Op de heenweg zat ik achterop de scooter, maar op de terugweg heb ik een scooter voor mezelf. Terug in de stad was het spitsuur, maar met de scootertjes konden we overal gemakkelijk tussendoor rijden gelukkig. Het is wel even gek om aan de linkerkant van de weg te rijden, maar dat went heel snel. 's Avonds nemen we voor de tweede keer afscheid van de Duitsers, zij vertrekken zaterdag naar Pai, wij blijven nog een paar dagen langer.
Vandaag, zaterdag, zijn we vroeg opgestaan om te gaan ziplinen, je vliegt dan over een kabel van boom naar boom, heel erg vet. We kregen een veiligheidsbroekje aan, met daaraan een aantal karabijnen, een flesje water en een mysterieuze houten stok met een soort haak eraan. Na wat speculeren over de functie van deze stok (om de apen van je af te slaan, etc), blijkt het de handrem te zijn, die ervoor zorgt dat je niet net als George in the Jungle tegen de boom aan klettert. 2 Uur lang klimmen, abseilen en (vooral) vliegen we tussen de bomen. Om 13:30 zijn we weer terug in het hostel en daar liggen we de rest van de middag aan het zwembad.
Morgen verlaten we Chiang Mai en gaan we 2/3 dagen naar een olifantenkamp. Daarover later meer dus. Ik hoop dat Sinterklaas goed is aangekomen in Nederland vandaag en dat jullie braaf zijn geweest dit jaar, anders moet je misschien wel mee in de zak met een groene of, nog erger, een stroopwafelpiet, naar Spanje ; ). Geen pepernoten voor mij dit jaar, dus eet er maar een paar extra namens mij!

1. Sylvia:
    Ha Marjolein,
    Wat een leuke reisverslagen.
    Ik geniet en jij ervan!
    Liefs, Sylvia XXX
  2. Ria:
    Hallo Marjolien
    leuk om je reisverhalen te lezen geniet er maar van het is een mooi land gr ria
  3. Debora:
    15 november 2014
    Hey Marjolein! Wat super leuk om je verhalen te lezen. Je bent er nog vrij kort en je hebt al zoveel avonturen beleefd, fantastisch!! Blijf lekker genieten dan doe ik dat ook, van jouw leuke reisverslagen.

Groetjes van je nicht Debora
  4. Leslie: