Eerste dagen in Bangkok

1 november 2014 - Bangkok, Thailand

Zo, daar zit ik dan: Bangkok! Na een lange vlucht met weinig slaap kwamen we donderdagochtend aan. Met "we" bedoel ik Mandy en mijzelf. Ik heb Mandy ontmoet via een reizigersforum en omdat wij allebei alleen op reis gingen, maar het wel fijn vonden om met iemand te kunnen opstarten, hebben we afgesproken om samen naar Thailand te vliegen en in elk geval het eerste stuk van de reis samen te doen.

We namen een taxi naar ons hostel en werden heel vriendelijk welkom geheten door Cha, de eigenaresse. Zij helpt ons met alles waar we zelf niet uitkomen, van het uitleggen van de beste manier om van A naar B te komen, tot het instellen van een Thaise simkaart.  We hebben een 6-persoonskamer, maar de eerste nacht hadden we die voor ons alleen,  wat wel heel fijn was, omdat we daardoor rustig konden bijkomen van de vlucht en van de eerste dag in de stad.

De eerste dag zijn we in de buurt van het hostel gebleven. We hebben wat rondgelopen, geluncht bij een straatrestaurantje en ik heb een Thaise simkaart gekocht, zodat ik binnen Thailand goedkoop kan bellen. Het instellen daarvan was nog een heel gedoe, omdat de mensen in de supermarkt geen Engels spreken (we zitten niet in een toeristisch deel van Bangkok). Gelukkig is het met heel veel hulp van Cha allemaal toch nog gelukt en heb ik nu een werkende simkaart. 's avonds hebben we gegeten bij een ander straatrestaurantje en zijn we lekker op tijd naar bed gegaan om bij te slapen.

Vrijdag hebben we een drukke dag gehad met vooral toeristische activiteiten. 's morgens zijn we met de Co van Kessel fietstoer meegeweest. De groep bestond op 2 duitsers na alleen maar uit Nederlanders. De tour die wij gedaan hebben duurde 3 uur, wat lang genoeg was, want ik moet best wel wennen aan de warmte. Ik weet dat ik niet mag klagen over het weer, maar het is hier echt heel erg warm en benauwd, overdag is het met gemak boven 30 graden en in de volle zon is dat best wel pittig af en toe. Na de fietstocht zijn we naar Wat Arun, Wat Pho (beide tempels) en the Grand Palace, een ommuurd gebouwencomplex waar vroegere koningen van Thailand hebben gewoond, geweest. Een lekker druk dagje dus, terug in het hostel gelijk onder de douche gestapt en nog even op Skype met mn ouders gekletst. Maar de dag was nog niet om, want we hadden 's avonds afgesproken met Ruben, een vriend van Mandy die zij van de middelbare school kent en die nu een paar maanden in Bangkok woont. Het avondeten bestond uit kip en rijst van een streetfood kraampje. Ik was ervoor gewaarschuwd,  maar het was echt onwijs pittig, niet normaal. Alles brandde, mijn tong, lippen, neus, keel,  alles. Daar moet ik echt nog even aan gaan wennen de komende tijd. Volgens Ruben wordt het vanzelf minder, dus dat hoop ik dan maar. We zijn naar een Halloweenfeest geweest waar veel internationale studenten waren, heel gezellig.

Vandaag is alweer onze derde dag in Thailand. Vanochtend zijn we naar de Chatuchak weekendmarkt geweest, dat is een van de grootste weekendmarkten van Azië. En het was zeker groot! Ze verkopen er van alles, vooral kleding, maar we zagen ook een kraampje met babykonijntjes in hele kleine kooitjes, super zielig.  Sommige hadden kleine poppenjurkjes aan, nog zieliger. De rest van de middag hebben we bij het hostel doorgebracht. Zometeen gaan we nog naar Kao San Road, de straat die bekend staat als dé backpackersstraat in Bangkok, om wat te eten en onze laatste avond in Bangkok te vieren. Morgen reizen we namelijk door naar Pak Chong.  Vanuit daar gaan we het Khao Yai National Park bezoeken.

Het is best wel een gek idee dat ik nu eindelijk aan het doen ben waar ik zo lang naar heb uitgekeken. Tot nu toe bevalt het in elk geval goed en ik ben heel erg benieuwd naar wat de komende maanden mij gaan brengen. Bangkok is wel een drukke en chaotische stad, drie dagen zijn genoeg om de highlights te zien en ik vind het dus wel prima dat we morgen uit de stad weggaan en naar de jungle gaan.

Tot het volgende reisverslag!

1. Carla:
    1 november 2014
    Fijn hoor Marjolein om zo te lezen wat je beleefd en wat we verder natuurlijk van je horen. Ik ben ook heel benieuwd hoe de jungletocht gaat worden.